Boston 8-15.6.2009

>> torstai 18. kesäkuuta 2009

8.6.09 alkoi kauan odotettu matka Bostoniin. Liikenteessä oli minä ja mieheni. Lapset jätettiin kotiin isovanhempien hoitoon. Isovanhempia on kolme kappaletta ja lapsia saman verran. Kaikki oli kuulemma sujunut oikein hyvin. Ajoittain mentiin korkealta ja kovaa, mutta kuulemma lapsenvahteja löytyy myös tulevaisuudessa mikäli me vanhemmat haluamme vähän kahdenkeskeistä aikaa. Kuulostaa hyvältä.

Matkaan tuli heti pieni yllätyksellinen käänne kun saavuimme Bostoniin ja huomasimme että matkalaukkumme eivät ole saapuneet Bostoniin samalla lennolla. Laukut olivat melkein tyhjiä koska tarkoitus oli shopata ja paljon, mutta ei shoppailu ollut edes minun listallani ihan ensimmäisenä kun pitkän lennon jälkeen olimme määränpäässä. Ensimmäisen illan ohjelma, Macy`s. Ei hassumpi paikka, mutta kun väkisin pitää jotain hankkia niin jopa minulla oli vaikeuksia. Loppujen lopuksi saatiin kuitenkin aivan välttämättömät tavarat hankkittua.

Tiistai 9.6 alkoi klo 9 ja ohjelmassa oli Duck Tour. Saimme hyvän yleiskuvan siitä mitä kaikkea löytyy kun tämän ajoneuvon kyydissä, joka kulkee muuten sekä maalla että meressä, kiersimme Bostonia. Sää oli sateinen ja kolea, mutta ei haitannut menoa.

Photobucket

Keskiviikkona yksi nähtävyys oli New England Aquarium. Varsinkin lapsille näytti olevan mieluinen paikka, mutta kyllä me aikuisetkin viihdyttiin. Siellä tutustuttiin näihin.

Illalla laukutkin saapuivat vihdoin.

Torstai oli shoppailupäivä. Paikkana South Shore Plaza Mall ja nimenomaan sen takia että täältä löytyi sekä Gymboreen että Janie & Jack liikkeet. Kaikkea muuta oli ihan tarpeeksi Boston downtownissa, mutta en voinut kuvitellakaan että olisin palannut Bostonista ilman että olisin käynyt Gymboreen liikkeessä ja kyllä kannatti.

Photobucket

Perjantaina jatkettiin tutustumista Bostoniin. Freedom Trail kävelyreitti kiertää kaikki tärkeimmät paikat. Asfalttiin on maalattu punainen viiva joten ei tarvitse edes karttaa. Kätevää.

Quincy Market

Lauantai vietettiin Provincetownissa. Matka Bostonista kestää 90 min ns fast ferry:llä. Vilinää ja vilskettä näytti riittävän tässä ihastuttavassa pienessä kaupungissa jonka nähtävyyksiin kuuluu ehdottomasti ihmiset ja hiekkadyynit.

Provincetown

Provincetown, The Dunes

Lounaaksi nautittiin tätä.

Lobster

Sunnuntaina oli jälleen laivareissu tiedossa, Whale Watch. Tällä kertaa kohteena Stellwagon Bank ja valaat. Niitä myös nähtiin. Ei yhtä upeita hyppyjä kuin esitteessä, mutta jotain kuitenkin. Näytti olevan iltapäivätorkut menossa.

Whale Watch

Maanantaina aamupäivällä käytiin vielä tutustumassa Harvardiin. Olisiko tässä sopiva opinahjo meidän lapsille ?

Kotona jälleen. Matkalaukut eivät enää olleet puolityhjiä.

Boston on ihana kaupunki ja paras tapa siirtyä paikasta toiseen on ihan kävellen. Tärkeimmät nähtävyydet sijaitsevat kaikki suhteellisen pienellä alueella. Bussit ja metro helppo käyttää myös turistille. Amerikkalaiseen tapaan täällä ei tarvitse lähteä nälkäisenä ja pettyneenä ravintolasta. Kaikille löytyy jotain.

S 18. kesäkuuta 2009 klo 23.25

Voi miten hienoja kuvia ja takuulla upeita ostoksia! Odotan innolla tarkempia ostoskuvia;)Jotain pilkkujakin siellä vilahti...?

Susie 19. kesäkuuta 2009 klo 10.26

Ostoksia on paaaaljon. Matkatavaroita oli n 20 kg kun matkalle lähdettiin ( 2 matkalaukkua+reppu ) ja paluumatkalla oli n 60 kg ( 2 matkalaukkua + 2 reppua ). Jonkunlainen ostosraportti tulossa kunhan vaan ehdin.

Anonyymi 27. kesäkuuta 2009 klo 18.36

Löysin sivut etsiessäni tietoa Bostonista jonne menemme elokuussa-09. Provincetown näytti mielenkiintoiselta, kävittekö Marthas wineyardilla? Tarkoituksena olisi käydä myös bussilla päivän reisulla Nykissä. Hienoja kuvia!
Terv.omniamea-riitta.blogspot.com

Susie 27. kesäkuuta 2009 klo 22.14

Boston on ihana paikka. Ei yhtä hektinen ja intensiivinen tunnelma kuin Nykissä, mutta toki suurkaupunki Suomen mittakaavassa ja paljon katseltavaa löytyy. Marthas Wineyardilla ei käyty. Mietin kyllä, mutta taisin tulla siihen tulokseen että liian pitkä matka päiväksi ja sen pidempiä retkiä emme halunneet tehdä. Hyvää matkaa teille ja mielelläni kerron lisää jos jotain haluat tietää.

Anonyymi 11. heinäkuuta 2009 klo 12.40

Moi, viime kesänä kävimme sekä NYKissä CapeCodissa ja maanantaina lähdemme uudelleen Bostoniin viikon matkalle. Meillä on tarkoituksena olla yksi yö Provincetownissa ja käydä toisena päivänä katsomassa valaita. Menemme "Turskaniemeen" pikaveneellä ja tulemme bussilla pois, jotta näemme myös Cape Codin ihania pikkukyliä. Martha's Wineyard ja myös NYK retkeen suosittelen enemmän kuin päivän retkiä. Matkoihin kuitenkin menee tunteja suuntaansa ja paikan päällä on joka tapauksessa niin paljon nähtävää, että harmittaa jos ei ehdi olla perillä kuin muutaman tunnin.

Meillä auto vuokrattuna päiväksi, joten pääsemme edullisesti Wrentham Village Premium Outletin shoppailuparatiisiin... sitä on taas odotettu.

Oikein mukavaa matkaa kaikille sinne päin lähteville.

t. Siters go America, + grandma and nephew